כרזות בשבת ברחבי הארץ: "החכי"ם מחלקים את הכותל"

    אבי יעקב 1 Comment on כרזות בשבת ברחבי הארץ: "החכי"ם מחלקים את הכותל"

    על רקע מתווה כותל חדש שמתגבש בימים אלו בידי רב הכותל והנציגים החרדים פורסמו כרוזים המכריזים: "החכי"ם מחלקים את הכותל" לצד תמונותיהם של הח"כים ברקע כותל ובית המקדש עולה בלהבות

    מתפללים בכותל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה השבת בריכוזים דתיים ברחבי הארץ עם פרסום כרזות בוטות של "הח"כים מחלקים את הכותל" המעמיד את תמונתם של הח"כים החרדים עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ לצד בית המקדש והכותל המערבי העולה בלהבות.

    הדברים באים על רקע מתווה כותל חדש המתגבש בימים אלו בידי הנציגים החרדיים ורב הכותל, לאור ביטול מתווה הכותל הקודם.

    לפי ההסכם, יוקצה מתחם מיוחד בצדו הדרומי של הכותל המערבי לטובתם של כלל הזרמים שאינם אורתודוקסיים, קרי: רפורמיים, קונסרבטיביים ונשות הכותל וכדומה, שם יוכלו לערוך פעילות חופשית, כאשר המקום ינוהל בידי נציג מיוחד מטעם הממשלה, לצד הסכמה כי ברחבה המרכזית של הכותל המערבי ייקבע הסדר תפילה אורתודוקסי.

    מתנגדי ההסכם, ברובם מתפללי הכותל המערבי, תקפו קשות את המתווה החדש בדברים כי "המתווה חמור יותר מקודמו" וכי "לא נוותר אפילו על סנטי מטר אחד מהכותל" וכן "לא נסכים לפעילות טומאה בקודש הקודשים" הם אף פנו בעבר לנציגים במסר "כי אין מסמכותם לערוך פשרה בלב האומה הנכס הקדוש ביותר" ודברים בזה הרוח.

    בכרזות שהתייחסו לנציגים החרדים נכתב בין השאר כי "אירועי הטומאה, חופות התבוללות, מיסוד תנועת הרפורמים שתיערך במקום, ייזכרו לנצח כיוזמה אישית שלכם, לא ניתן לערוך בכותל סחר מכר"

    יצוין, כי השבת אף פורסמו ברחבי הארץ מודעות קשות על רב הכותל הרב רבינוביץ, עדיין לא ברור אם יש קשר בין הכרוזים, במודעות נכתב כי בתמורה לוויתור על החלק הדרומי של הכותל המערבי והסדרת הפשרה מול החרדים, יקבל הרב רבינוביץ את השליטה בציון הרשב"י במירון, מה שהוכח באמצעות מסמכים מתוך משרד ראש הממשלה.

    כמו כן הואשם הרב רבינוביץ במודעות בכך כי מתכנן "להפוך את ציון שמעון הצדיק לאתר תיירות בילוי וטומאה כפי שעשה בקבר שמואל הנביא" כלשון המודעה.

    היאומן מכירת הכותל



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חזק ביותר. זה לא יתכן המצב הזה